עתירה לבג"ץ: החכי"ם לקחו כספים באופן לא תקין

נתי קאליש No Comments on עתירה לבג"ץ: החכי"ם לקחו כספים באופן לא תקין

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד חוק מימון המפלגות, ולטענתה חברי הכנסת אישרו לעצמם לקחת כספים נוספים בהליך לא תקין | הפרטים המלאים

כסף
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (רביעי) עתירה לבג"ץ כנגד שני מהלכים שאושרו לאחרונה בכנסת, שתכליתן הגדלה נוספת של מימון המפלגות על חשבון הקופה הציבורית: הגדלת יחידת המימון המפלגתית, והיתר לקחת הלוואות נוספות מאוצר המדינה תוך פריסה מחדש של פירעון חובות ההלוואות הקודמות לכנסות הבאות.

לטענת התנועה, חברי הכנסת אישרו לעצמם כספים רבים בהליכים חריגים ומזורזים – מבלי לשתף כנדרש את הוועדה הציבורית לעניין מימון מפלגות בראשות השופטת פרוקצ'יה.

הוועדה הציבורית לענייני מימון מפלגות התירה לחברי הכנסת רק להגדיל באופן חד-פעמי את סכום יחידת המימון המפלגתית שכל מפלגה מקבלת, ל-1.6 מיליון ש"ח. אולם, בכדי לעקוף את החלטת הועדה הציבורית העבירו חברי הכנסת בהוראת שעה תוספת נוספת לסיעות כך שערכה של יחידת מימון אחת יהיה 1.4 יחידות מימון, ובכך למעשה עקפו את החלטת הועדה הציבורית.

חמור מכך, טוענים העותרים, מבלי להתייעץ כנדרש עם הוועדה הציבורית חברי הכנסת חוקקו באותה הוראת השעה אפשרות לקחת הלוואות נוספות על חשבון הקופה הציבורית, וגלגול של פירעון חובותיהם העומד על סך 200 מיליון ש"ח אל הכנסות הבאות.

העותרים מבקשים מבג"ץ שיורה על ביטול מהלכים אלה, ולא יאפשר לחברי הכנסת להשית הוצאות נוספות על הקופה הציבורית – מעבר לאלה שנקבעו בחוק מימון מפלגות.

 



0 תגובות